قم قبله آمال


قم قبله گه اهل وفا اهل كمال است

آرامگه مكرمت و قرب، وصال است

او گر چه بود دخت نبي، دخت وصي، دخت بتول است

اين بالعرض است، بالعرضش نيز كمال است

لكن كه چو بالذّات مر او راستكمالي

شأني است برايش بَرِ حق، بين چه كمالي

آن قرب وي است به حق، شأن و كمالي بالذات

بهتر بود از جمله كمالات، بالذات

از آن جهتش از، او شفاعت خواهي

هنگام زيارتش از او، چنين خواهي

«يا فاطمة اشفعي لي عند الله»

چون بهر تو «شأن من الشأن» بود نَزدِ الله

پس شخصيت او را تو، به قرب حق دان

شخصيت ذاتيش، به اين شخصيت دان

شخصيت بالعرض، بسي شأن و كمال

لكن متفاوت است كماليّ و كمال

چون جدّ امجدش، در او هر دو جهت

كامل بُدي از هر جهت و هر دو جهت

دخت نبي و كفو وصي و مام ولي

اين بالعرض است، كمال نيكو است بسي

لكن كه چو بالذّات كمالاتي واجد

«لولاك لما خلقت الافلاك» برايش شاهد

هر چند خطاب فرد و معنا جمعي است

پس امّ ابيها به حقيقت اين معني است

نازل شده جبرئيل بر او بهر پيام

اين بهر كمال و قرب او به حق است و وصال

دارا بود او عصمت كبري به يقين

دان آيه تطهير دليل است بر اين

او سيده نساء و خير نسوان است

او عالمه و عابده حبيبه سبحان است

قم مركز و منبع كمال و ادب است

تعبير به «عشّ اهل بيت» كان شرف است

قم مكتب فقه است و فقاهت به يقين

هم اكبر و هم اصغر، با منطق دين

قم مركز نشر ادب و علم و كمال

هم تربيت رجال با جاه و جلال

قم مصدر احكام كتاب و سنّت

هم مركز رفع مشكلات امّت

قم قبله آمال جهان اهل كمال

پاسخ گوي طالبان حق اهل ضلال

قم مركز ثقل انواع علوم دين است

چون مجمع اهل فضل و حاملان دين است

قم مركز نشر علم خاندان عصمت

آن مفتخر است به اين مقام ذي رفعت

آية الله العظمي سيدحسين شمس